Vi ved fra tidligere kampagner, at en del venter til sidste øjeblik med at tilmelde sig fjernvarmen, men det er afgørende, at vi får tilmeldingsprocenten op allerede nu. Derfor siger vi nu højt og tydeligt, at hvis du ved, du gerne vil give dit hjem fjernvarme, så vent ikke med at tilmelde dig!
En af fjernvarmens store fordele er en stabil varmeøkonomi, fordi vi sammen kan investere i forskellige typer produktionsanlæg, der gør os langt mindre robuste – det kan man ikke som privatforbruger, hvor man f.eks. er helt afhængig af elprisen på ens varmepumpe eller gasprisen på ens gasfyr.
Nu er det nu, hvis fjernvarmen skal til Silkeborg Syd
Ved indgangen til marts har 32 procent tilmeldt sig fjernvarmen i Virklund, Sejs-Svejbæk, Them, Salten og Knudlund. Dermed er byerne halvvejs i mål, da tilmeldingsprocenten skal op på 65, hvis de knapt 4.000 husstande syd for Silkeborg skal være en del af den kollektive fjernvarme. Det er altså nu, boligejerne syd for Silkeborg skal tilmelde sig, hvis de vil have fjernvarmen til lokalområdet.
Med to måneder tilbage af fjernvarmekampagnen i Silkeborg Syd har 32 procent tilmeldt sig fjernvarmen. Derfor er det afgørende, at tilmeldingsprocenten hurtigt kommer højere op. Ellers kan det være for sent.
Det viser erfaringer fra lignende fjernvarmekampanger, da det er afgørende, at husejerne bakker hinanden op om at få den stabile, nemme og kollektive varmeløsning til lokalområdet.
Energichef i Silkeborg Forsyning, Louise Langbak Hansen, understreger, at mange kan have taget stilling, men endnu ikke tilmeldt sig:
